• -10,00 zł

Człowiek i jego znaki

66,00 zł
76,00 zł
Zniżka 10,00 zł

Ostatnie sztuki w magazynie

  • Wydawnictwo: d2d.pl
  • Autor: Adrian Frutiger
  • Oprawa: Twarda
  • Format: 24.8 x 17.8 cm
  • Ilość stron: 296
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 9788395901669
Specyficzne kody

Adrian Frutiger jest wybitnym szwajcarskim twórcą i jednocześnie wielką postacią światowej typografi. Należy do najlepszych europejskich specjalistów komunikacji wizualnej. W uprawianej przez siebie ciekawej dziedzinie projektowania przyjął własne, rozległe podstawy intelektualne. Połączył w jedno dogłębną znajomość grafki i typografi z elementami psychologii, socjotechniki, historii, etnologii oraz innych dyscyplin wiedzy, pozornie wcale ze sobą nie związanych. „Dla zatrzymania myśli, dla przekazania informacji już od dawna nie wystarczają same znaki alfabetu. Orientacja i komunikacja nie są dziś możliwe bez schematów, znaków i sygnałów. Wypowiedź pisana z konieczności uzupełniana jest przy pomocy obrazów. […] Znaki, symbole, sygnety i sygnały są w swej różnorodności językiem naszych czasów, utrwalającym się i przenikającym naszą codzienność. Obejmują i zachowują to, co było dawniej i są wskazówką dla tego, co nastąpi”. — Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki Teoria jest doskonale ilustrowana rysunkami autora. Książka jest napisana zwięźle i oszczędnie, z bardzo przejrzystym układem.
Adrian Frutiger należy do najlepszych europejskich specjalistów komunikacji wizualnej. Jego prace uhonorowano m.in. moguncką Nagrodą Gutenberga (1986), a także prestiżową nagrodą „Designer 2007” przyznaną przez szwajcarskie Ministerstwo Kultury „za wywarcie ogromnego wpływu na wizualne otoczenie milionów ludzi”.
W swojej twórczości opiera się na solidnych podstawach różnych dziedzin wiedzy. Połączył w jedno dogłębną znajomość grafiki i typografii z elementami psychologii, socjotechniki, historii, etnografii oraz innych dyscyplin, pozornie wcale ze sobą niezwiązanych. Brał udział w wielu różnych przedsięwzięciach artystycznych. Jest autorem zarówno pojedynczych znaków, symboli, pism drukarskich, układów typograficznych, czy też cykli grafik, jak i wielkich projektów systemów komunikacji wizualnej, na przykład na lotniskach w Orly pod Paryżem i Charles-de-Gaulle w Roissy.